>

فرش ماشینی 1200 شانه

فرش ماشینی 1200 شانه پرستیژ کاشان

شانه فرش، ظرافت و نوع بافت (ریزبافت یا درشت بافت) فرش را تعیین می کند و میزان گره یا ریشه آن در هر یک متر مربع از عرض فرش است. از طرفی تراکم حاشیه و پود تعیین کننده استحکام و فشردگی فرش است. تراکم به معنای تعداد ریشه فرش در هر متر مربع از طول فرش است یعنی با افزایش تراکم، فرش فشرده تر و سنگین تر می شود. بنابراین با افزایش شانه و تراکم یک فرش، طرح‌ها و نقش‌های ظریف‌تر همراه با استحکامی بیشتر تولید می‌شود. در حال حاضر انواع طرح‌ و نقشه‌های فرش های ماشینی 1200 شانه کاشان با تراکم 3600 در ابعاد  9 متری و 12 متری بافته شده است، که در دو کالکشن لیبریتی و آستریا توسط دستگاه HCI کارخانه فرش پرستیژ تولید می‌شوند.

 

ویژگی های فرش های 1200 شانه پرستیژ

مفهوم فرش درجه یک 1200 شانه با تراکم 3600 این است که در هر یک متر از عرض فرش، 1200 گره و در هر یک متر مربع از طول فرش، 3600 گره وجود دارد. با توجه به تعداد زیاد گره فرش در هر متر، استفاده از نخ ها و الیاف ظریف در بافت هر فرش، برای ایجاد نقش و نگارهای نفیس ضروری است. به عبارت دیگر، با افزایش تراکم و شانه فرش، گره ها به هم نزدیک می شوند و نخ به کار رفته در فرش نیاز به ظرافت بیشتری دارد. در نتیجه یکی از مزیت های فرش های ماشینی هزار و دویست کاشان ظرافت و لطافت آن به دلیل تعداد گره های زیاد است.

 

تجزیه و تحلیل فرش 1200 شانه در مورد نخ خاب

یکی از اصلی ترین تفاوت‎ها در فرش‌های 500 ، 700 ، 1000 و 1500 شانه، نخ خاب یا همان نخ پرز است که تاثیر مستقیمی در راحتی و ضخامت فرش دارد . البته در هر فرش نمره ، ارتفاع و ضخامت نخ خاب متفاوت می‌باشد. در مورد ارتفاع نخ خاب،‌ فرشی که نخ پرز کوتاه تری دارد نازک تر است و بالعکس هرچقدر نخ پرز ارتفاع بیشتری داشته باشد ضخامت فرش نیز بیشتر می‌شود.

فرش پرستیژ یکی از تولید کننده های فرش ماشینی 1200شانه در کاشان است که برای بافت فرش از بروزترین و مدرن‌ترین دستگاه های بافنده استفاده می کنند.

 

منتشر شده توسط

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
چطور می‌توانم راهنمایی‌تون کنم؟
Scan the code
فرش پرستیژ
سلام وقت بخیر 👋
چطور می‌توانم راهنمایی‌تون کنم؟